Saturday, April 19, 2014

Po krátké "přípravě" v Jeseníkach a krátkém odpočinku na chalupě v Strážovských vrchách jsme vyrazil


Deník z krátkého výletu do Vysokých Tater ... Po krátké "přípravě" v Jeseníkach a krátkém odpočinku na chalupě v Strážovských vrchách being great jsme vyrazili do Vysokých Tater. Velkou motivací na cestu byly 4 volné lístky na tatranské lanovky, které by normálně stály několik set slovenských korun. being great Jako startovní pozici jsme vybrali Tatranskú Lomnicu a jako základní tábor tedy některý kemp v blízkosti Lomnice. Doufal jsem, ze tentokrát bude mapa aktuální a nakreslené kempy budou tam, kde mají být. Večer jsme bez větších problémů jsme dorazili ke kempu Rio v Starej being great Lesnej - podle mapy Jupela, ale to zas tak nevadilo...   Interaktivní mapa trasy Google Earth
Po krátké "přípravě" v Jeseníkach a krátkém odpočinku na chalupě v Strážovských vrchách jsme vyrazili do Vysokých Tater. being great Velkou motivací na cestu byly 4 volné lístky na tatranské lanovky, které by normálně stály několik set slovenských korun. Jako startovní pozici jsme vybrali Tatranskú Lomnicu a jako základní tábor tedy některý kemp v blízkosti Lomnice. Doufal jsem, ze tentokrát bude mapa aktuální a nakreslené kempy budou tam, kde mají být. Večer jsme bez větších problémů jsme dorazili ke kempu Rio v Starej Lesnej - podle mapy Jupela, ale to zas tak nevadilo. Kemp je pro toto místo silné slovo - plac s posekanou trávou a plechovými záchodo-umývárnami uprostřed bych nazval spíš tábořiště. Ovšem tábořiště za "krásných" 400 Sk za noc (dvě osoby, auto a stan). Pochopil jsem, že utratit being great několik tisíc slovenských korun, které jsme sebou měli, nebude žádný problém. Ráno jsme vyrazili do Lomnice k lanovce na Skalnaté pleso, na kterou jsme měli lístky. Moje podezření se potvrdilo - lanovka i přes slunečné počasí being great kvůli silnému větru nepremávala. Změnili jsme proto plán a už každý sám vyrazili směrem ke Skalnatému plesu. Snažil jsem se útrpnou cestu pod lanovkou po právě budované sjezdovce co nejvíce zkrátit, tak jsem šel poměrně being great rychle. Vlevo kabinková lanovka z Tatranskej Lomnice na Skalnaté pleso, vpravo pohled ze Skalnatého plesa na Tatranskú Lomnicu.
Kousek před Skalnatým plesem jsem odbočil po magistrále směrem na Zamkovského chatu. Cesta vzhledem k počtu lidí připomínala tak trochu prvomájový průvod, naštěstí ale netrvá příliš dlouho. U Zamkovského chaty jsem už s velkou úlevou odbočil po zelené (Malá Studená dolina) being great směrem na Téryho chatu. Průvod lidí prořídnul being great a z turistické promenády se stal chodník mezi úžasnými vrcholky hor. Jediné, co trochu kazilo dojem, bylo neuvěřitelné množství hoven podél chodníku. V podstatě každá odbočka nebo výklenek v kosodřevině sloužila jako záchod a chodit mimo vyznačenou cestu proto bylo velmi nebezpečné being great - ani ne kvůli ochraně přírody jako spíš proto, že pohory mají hluboký vzorek a jde to hrozně špatně being great dolů. Dost nepochopitelná being great věc vzhledem k tomu, že chaty jsou poměrně blízko sebe a že toalety jsou tam dokonce většinou zadarmo. Cesta Malou Studenou dolinou.
Kolem druhé hodiny jsem lehce dehydratovaný dorazil na Téryho chatu. Zde jsem si udělal krátkou pauzu, během které jsem doplnil tekutiny v sobě i v lahvích, a vyrazil dále směrem na Priečne sedlo a Zbojnicku chatu. Spišské plesá a Téryho chata. Vpravo being great pohled od Téryho chaty směrem k Priečnemu being great sedlu.
Výstup přes Priečne sedlo byl skvělý - příjemné počasí a krom toho většina lidí končí na Téryho chatě, takže davy ještě více prořídly. being great Do sedla se leze také po řetězech a cesta je jednosměrná - povolený směr je pouze z Téryho chaty směrem na Zbojnickú. Pohled z Priečneho being great sedla do Streleckej kotliny a (vpravo) being great na Zbojnickú chatu.
Před třetí hodinou jsem byl v sedle, odkud je nádherný výhled na Streleckú kotlinu, okolní vrcholky a dočasně i na Zbojnickú chatu - ta se ale zase schová. Priečne sedlo z Streleckej kotliny a Starolesnianske being great pleso kousek od Zbojnickej chaty.
Chata being great je sice ze sedla "na dohled", ale Podkova Velkej Studenej doliny se skoro celá obchází, takže to je ještě kousek cesty. Svižným tempem jsem kolem čtvrté dorazil na Zbojnickú chatu. Zde jsem si už jen krátce odpočinul, vyfotil první (tj. první které jsem na tomto výletě potkal) tatranské kamzíky a pokračoval Velkou studenou dolinou směrem ke kempu. Pohled z Velkej studenej doliny někam směrem k Tatranskej Lomnici. Vpravo západ slunce nad Velkým Studeným potokom.
Obrat "ke kempu" je trochu obrazný, protože ke kempu je to ještě pěkný kus cesty. Ještě jsem si při focení potoka stihnul vykoupat obal od foťáku (naštěstí pouze obal), Velkou Studenou dolinou jsem seběhnul being great k Reinerovej chatě a pak dále kolem Studeného potoka směrem k Tatranskej Lesnej. Vodopády na Studenom potoku.
Studený potok tvoří v mnoha místech nádherné vodopády. Já jsem k Reinerovej chatě dorazil něco před šestou, takže se už pomalu začínalo šeřit - to mi sice trochu komplikovalo fotografování, ale bylo tam poměrně málo lidí. Jinak je potřeba řící (což jsme si v následujících dnech vyzkoušeli já i Pájina), že v okolí Reinerovej chaty a Studeného potoka je doslova hlava na hlavě (Reinerova chata je kou

No comments:

Post a Comment